13.07.2017 u 17:22

ZAPANJUJUĆE: NASA objavila fotografije velike crvene mrlje!

Ima milijardu dolara vredna sonda "Junona“ iz orbite Jupitera poslala je fotografije velike crvene mrlje koje ostavljaju bez daha.

"Junona“ se u ponedeljak najbliže približila Jupiteru od svih prethodno poslatih letelica.

Velika crvena mrlja najveći je ciklon u Sunčevom sistemu koji je po pravilima fizike trebalo da nestane odavno i dva puta je šira od Zemlje.

Fotografije su napravljene na sedmom krugu oko džinovske planete. Svemirska letelica se pomera jednom u 54 dana brzinom od 130.000 milja na sat, zbog čega je snimak iz blizine jako teško napraviti.

Nakon svakog novog fotografisanja, NASA objavljuje fotografije nakon što se prethodno doteraju boje. U najbližoj tački "Junona“ je tako blizu velike crvene mrlje da je prosto nemoguće uhvatiti je celu u jedan kadar.

3D fotografije prikazuju neverovatan prizor dočaravajući i dubinu oluje.

Kendis Hansen iz Instituta planetarnih nauka izjavio je da ovo neće biti jedino preletanje iznad velike crvene mrlje, ali je najbliže.

IZVOR: BUSINESS INSIDER